úterý 13. září 2016

Kultůůůra? Hmm..



Tak si tak říkám, jestli já vůbec tím kulturním životem žiji či nikoli... Když už jednou jdu na tu uměleckou školu, tak by byl přece přinejmenším vhodný nějaký ten zájem, no ne? A jelikož já stále nemohu přijít na to, proč mě tam vůbec přijali, tak se jdu tak trochu analyzovat. Tedy nemyslím tím svou výšku, váhu, věk, všechny barvy, které mám, ... Nic takového. Ale zajímá mě, jestli jsem tedy kulturní barbar, nebo alespoň trochu kulturně žijící osoba.


Předem jsem si vypsal snad veškeré kulturní vyžití, co jsem stihl za tento rok. Ani nevím, jestli je toho dost.. Ale pojďme na to!


Vše začalo plesovou sezónou, která je mou srdcovkou. Letošním rokem obzvláště. Napočítal jsem 5 maturitních plesů včetně toho "mého" a dále sokolský ples. Každý ples měl něco do sebe - maturitní jsou především o alkoholu a podpoře maturantů; "můj" maturitní byl o užívání nějaké té hodinky slávy. No a sokolský byl o překonání trapnosti, tančení, zábavě s loutkáři a následně super výletem s tanečníky!




















Mezi plesy jsem si ještě s dalšími členy LD Sokola Přerov Přerovský Kašpárek odskočil na převzetí ceny města Přerova do Mervartovy síně. Krásná a společenská chvíle i s živou hudbou!

Plesová sezóna skončila a nastaly krušné chvíle. Je pravda, že zde moc času na nějakou kultůru nebylo. Bylo období maturit. Ale možná, že i ta skvělá zkouška dospělosti by se dala počítat! Přece jen jste oblečeni do společenského, debatujete na určitá témata, nosíte květiny, ... Jde o veřejné přednášky!
S maturitou je tu samozřejmě maturitní večírek, což ovšem kultura je! Tanec, hudba, ..!

V tomto období šprtání se konaly Loutkářské Letnice Přerov 2016 a to v našem loutkovém divadélku. Jelikož jsem se pilně učil na maturitu, nemohl jsem pomoci přes celý víkend. Ovšem v sobotu jsem vypomohl! A to hned tak, že jsem si zahrál v pohádce, kterou jsem ani nezkoušel. Takže jsem se účasnil přímo a následně jsem shlédl cca 4 pohádky. Tomu říkám dosti divadelních představení na jeden den!
A večer k tomu táborák, živá hudba s kytárou, víno bílé a pak červené.. Joo, to byla noc! A to probuzení... a následné čištění postele i koberce... No to radši rozebírat nebudu. To by bylo kultury až moc.

A protože se pomalu blíží letní prázdniny, tak nesmím zapomenout na 2 události spojené s KST Fénix. Mám tím namysli Contemporary workshopy - já se účastnil 2 - a ukázkové hodiny tohoto klubu s Radimem Přádkou. Contemporary byla pro mě naprostá novinka a obrovská zkušenost, která mě opravdu chytla u srdce. A trénink s Radimem byl jednoduše něčím výjimečným.


Když už jsem u divadla a tančení. Tak nemohu vynechat pravidelné tréninky společenského tance a pravidelné zkoušky loutkových pohádek. I přesto, že jde o zábavu, koníček, ... tak jde o umění a kulturu!


No a jsou tu prázdniny! Na začátku prázdnin jsem byl za loutkové s Peťou Š. na autobusovém nádraží s naší super "Klauniádou" v rámci dětského dne. Hmm.. trapas netrapas, odehráli jsme to, co jsme měli.


Vzápětí se konala Loutkářská Chrudim. O té jsem se již v jednom článku pořádně vypsal. Nejen, že jsem se účastnil semináře, ale shlédl jsem na 25 představení. No tolik jsem neshlédl ani za celý život! Zde se mi tedy opravdu navýšilo mé skóre a až se mě někdo zeptá, co jsem letos viděl za představení, tak vytasím na něj Loutkářskou Chrudim a je to!


Dále pokračujeme divadelním představením Lessons of Touch, o kterém jsem již psal a snad všem vykládal své zážitky. Vždy to bylo tak na hodinu a kolikrát jsem slyšel, že mám teda výdrž v tom mluvení :D.


Když to teď vezmu z jiného úhlu pohledu, tak za prázdniny jsem se zúčastnil dvou narozeninových oslav. Jednou jako host a podruhé jako oslavenec. Možná se to sem nehodí, ale já slovo "kultura" chápu více významy. Tedy i jako společenské akce.


A nyní jsem již v současnosti a minulosti blízké. Nemohu zapomenout na Salasa & Latin party v Olomouci. O této události jsem tu ani nepsal. De facto o všem předchozím víte, ale nyní je tu novinka. To nás (mě a Klárku) tak pozval Jeff na tuto párty, že si zatancujeme, že to bude paráda. Ano, paráda to byla! To se musí nechat. Ale hmmm.. My s Klárkou víme své - po rumu se tančí líp. A když je toho rumíku víc, tak si to užíváme na 130 %  a je nám vše jedno!


Teď v neděli jsem byl opět s loutkovým. A to v rámci Přerovských dvorků (myslím, že se to tak jmenovalo), kdy se utvořila různá stanoviště pro veřejnost a v každém tom dvorku byly různé malé akcičky. Loutkové divadlo mělo také své stanoviště a to na Horním náměstí na matrice. Byla to sranda, bylo to fajn. Ale to horko a někteří malí smradi, haranti, spratci, hajzli a já nevím co, to dost kazili.... Rozhodně jsme si tu pořádně zablbli s loutkami i s lidmi.

Když o tom tak přemýšlím, tak bych neměl zapomenout na posezení s přáteli u pivínka! Nebo na menší srazy s třídou, návštěva 5D kina, ... A když jsme u toho, tak ani na Jeffovy roadtripy - to by se jeden divil, ale to jsou někdy takový zážitky.. To sem prostě patří - kdo může vidět na vlastní oči měsíční krajinu? Aháá! A já ji viděl!


A aby se neřeklo, tak samozřejmě se podívám na nějaký ten film. Snažím se sledovat novinky, ale až tak tomu neholduji. Nicméně musím vyzdvihnout "Dánskou dívku", která ve mě zanechala stopy. Super herecké výkony!
Nebo se snažím dohánět a dívat se na klasiky. Viděl jsem Rain mana, Kouř. Z muzikálů toho bylo opravdu hodně. Kat Mydlář, Němcová!, Záměna aneb kde jsi včera byl a s kým, Dámský krejčí, Hrdý Budžes, Carmen, Sluha dvou pánů, Drákuula, Johanka z Arku, atd. To víte - příprava na přijímačky!

Také jsem přečetl různé knížky. Ať už pro maturitní četbu či pro radost.

A písničky? Tak ty poslouchám denodenně, tak je jasné, že si poslechnu klasiku i novinky.

No, jak to tak čtu... Nežiji až tak barbarsky, ne? Jako pro začátek to snad stačí. Ale i tak nechápu, proč mě vůbec vzali. Asi ve mně něco je!

1 komentář:

  1. Já myslím, že proti nám "obyčejným" smrtelníkům, máš té kultury na rozdávání ;)

    OdpovědětVymazat