pondělí 29. srpna 2016

Průplach mysli 2

Tento velmi, velmi krátký článek trochu naváže na článek minulý. Před pár minutami jsem se dodíval na divadelní inscenaci Miřenky Čechové. Jde o taneční sólo S/He is Nancy Joe. Neříkám, že se mě toto téma něčím týká, ale i tak to ve Vás (alespoň ve mě) nechá tolik dojmů a nevím, možná jsem empatičtější, než jsem myslel, ale když jsem se na to díval, tak to byla bomba. Mně bylo hlavní hrdinky tak líto, chtěl jsem jí nějak pomoci.. A přitom to bylo jen představení!
A musím podotknout, že šlo o televizní záznam, tudíž naživo... To bych asi nerozdýchal.

Nicméně, abych tu nepovídal do prázdna. Jde o taneční představení, které vypráví o problematice transexuality, kdy hlavní hrdinka se narodí jako žena, ale de facto je muž. Tudíž chlapec v jiném těle. Dříve mi tato témata byla.. poněkud cizí, možná opovrhována, divná.. Vesměs ano. Možná to tak cítím stále, ale už né tolik. Ovšem o tomto tématu se bavit nechci, pořád je mi to proti srsti. (Že bych dostatečně nevyzrál? Kdo ví...)

Chci se bavit o tom umění! Našel jsem opravdu něco, co chci v budoucnu dělat. Poprvé jsem se s tímto setkal přímo na vlastní kůži. A to v rámci Lessons of Touch, které právě režíruje Miřenka Čechová. A nyní jsem viděl (pouze jako divák) další její dílo, ve kterém sama vystupuje. To propojení baletu, hip hopu, streetu, pantomimy, současného tance, ... Prostě je tam vše! A pokud se to spojí s dokonalou hudbou a světlem... Je vyhráno. Opravdu mě to zasáhlo a je to dalším krokem, který mě bude nutit přemýšlet o sobě, o budoucnosti a i díky tomu tématu - o společnosti.

Aneb další zpověď (nicméně kratší), možná o ničem, ale přece jen o všem.

Hurá tancovat!

PS: Miřenko, jsi prostě úžasná!

Pár odkazů na Miřenku Čechovou a S/He is Nancy Joe:
http://www.ceskatelevize.cz/porady/10543063214-s-he-is-nancy-joe/21354215620/
https://www.facebook.com/mirenkacechovapage/?fref=ts
http://www.mirenkacechova.com/
http://www.tantehorse.cz/ri-she-is-nancy-joe

Žádné komentáře:

Okomentovat