pondělí 25. ledna 2016

Mám já to náladu...!

Po několikaměsíční odmlce přináším opět nějaké mé duševní výplody. Před tím, než je ze sebe dostanu, Vám chci popřát (opožděně) krásný a dlouhý nový rok. Myslím to tak, jak jsem to napsal. Rok 2015 mi utekl snad rychlostí jednoho mrknutí. Avšak byl plný tolika super zážitků. A proto doufám, že i letos přijdou samé úspěchy! A samozřejmě i nějaké to zklamání, život by pak byl nuda - a to nechceme:).

Nicméně, o co já se chci s Vámi podělit. Jestli si občas přečtete nějaký můj článek, víte, že jsem se už párkrát zabýval tím, co chci do budoucna. Jelikož čas plyne rychlostí větší než je světlo, tak je tu právě ten okamžik, kterého jsem se tak bál. Musím si vybrat vysokou školu a poslat přihlášku. Naštěstí mám vybráno!

#chcinamuni
Kdo poznal logo z fotografie, jistě ví, kam chci, aby mé kroky směřovaly. Kdo ne, tak čtěte dál, povím Vám, jak mě to vše napadlo.

Dlouhou dobu jsem přemýšlel, jakým směrem se ubrat. Podmínkou pro mě bylo Brna - nikam jinam nechci. A tak jsem hledal všelijaké obory jak na VÚT, Mendelově, tak i na Masarykově univerzitě. Samozřejmě chci na Masarykovu školu, ale hledal jsem inspiraci všude. Respektive jsem hledám (a stále hledám) i nějakou záchranu, kde by brali podle průměru. O tom ale psát nechci.
Jak jsem si procházel fakulty a obory na MUNI, narazil jsem na fakultu sociálních studií (její logo je právě na obrázku), kde jsem objevil Mediální studia a žurnalistiku. Konečně něco, co mě naprosto nadchlo a nemusím u toho skládat talentové zkoušky! Říkám si "Naprostá paráda!".
Po důkladném zjištění se vyskytl menší problém - jedná se o dvouoborový obor. Pravidla byla daná: musím si vybrat další obor k tomu. Ze seznamu kombinovatelných předmětů se mi nezamlouvalo skoro nic. Bylo zde pár výjimek, ale ničím jsem si nebyl jistý. A proto!

Proto jsme se vydali ve třech na Den otevřených dveří FSS v Brně. Bylo to v pátek místo školy, takže radost dvojnásobná. Vstávání v 5 ráno až tak příjemné nebylo, ale vše se dalo dospat ve vlaku. A taky že jsem spal. Naše hodinová rezerva se nám kvůli zpoždění ztenčila asi na půl hodinu a tak jsme měli trochu obavy. Naštěstí jsme nemuseli hledat tramvaj, vše jsme měli připraveno, stačilo jen koupit jízdenky. 
Zastávka stojí přímo před fakultou, tak jsme to stihli raz dva. Přímo na 9:00 jsme měli přednášku o oboru Veřejná politika a lidské zdroje. Na přednášce bylo cca 15 lidí včetně nás, tak jsme si říkali, že to může být pohoda. Přednáška byla zajímavá, ale že by mě nadchla? To vůbec.
Dále jsme absolvovali přednášku o Mediálních studiích a žurnalistice, která byla naprosto špičková. Jen ten počet zájemců mě šokoval! Naprosto obrovská stupňovitá síň a narvaná. Dobře, bylo tam pár volných míst, ale bylo tam nespočet lidí. Přednášející byla sympatická s příjemným hlasem. Pověděla vše, co jsem potřebovali vědět a hlavní je, že vše podala vtipně.
Po žurně jsme šli na přednášku o Sociální práci, kam chtěla kamarádka. Řeknu Vám, že to byla nejhorší třičtvrtěhodina co jsem v ten den zažil... Už jen ti profesoři byli tak divní a celý ten obor! Kamarádka si hned rozmyslela, jestli tam chce či ne. Garantka oboru/profesorka stále mluvila, mluvila a mluvila a přišlo nám, že ani ne k věci. A mluvila by asi ještě dlouho, jenže by měli další přednášku, tak jsem museli odejít - a víte co? Pro mě to bylo vysvobození :D. Když jsem se rozhlédl po té třídě, tak někteří byli na telefonu, jiní si malovali, další s podepřenou hlavou zírali do blba. Nebo na?
A jako poslední přednášku jsme si zvolili Informace o přijímacím řízení a zkouškách SCIO. Podmínkou pro přijetí na FSS je projít testem ZSV od společnosti SCIO a k tomu si buď vybrat národní srovnávací zkoušky OSP, taktéž od SCIA, a nebo si zvolit klasické testy od univerzity - TSP. Bylo nám řečeno, že TSP jsou více znalostní, kdežto OSP jsou spíše o uvažování. Navíc o druhé u OSP máte více pokusů. To vše zní skvěle! Bohužel si musíte každý pokus zaplatit. A teď se musím během pár týdnů, možná že i dnů, vybrat, jakou variantu zvolím. Bohužel nejde kombinovat.
Po těchto veškerých přednáškách a nabytých informacích musela jedna z kamarádek odjet. A tak jsme zůstali dva, kteří si chtěli školu ještě projít a nabrat pár informačních letáčků. Největším zážitkem pro nás bylo Radio R a MUNI TV. Mysleli jsme, že jde o školní subjekty, kde si studenti žurnalistiky zažívají veškeré práce s tím spojené. Avšak po prohlídce, kterou nám zajistili přímo studenti a členové těchto subjektů, jsem zjistili, že tomu tak není. Podmínkou je mít více jak 18 let a přitom to nemusí být student žurnalistiky, ani fakulty sociálních studií a dokonce ani student Masarykovy univerzity. Může jít o 70-ti letého pána, který si přinese koncept vlastního pořadu a buď bude přijat nebo ne. V rádiu byli 3 mladí nejvíc pohodoví lidé, kteří nám zodpověděli na několik našich otázek a pak nám přímo ukázali "pracovnu". Posadili jsme se před mikrofony a kochali se. No jo, ale to nám jeden z nich řekl, že jdeme do vysílání a zkusíme si, jaké to je. No PARÁDA! Opravdu jsem z toho nadšen. Dobrá, mluvil jsem jak debil o ho*nech (jinak se to říct opravdu nedá), ale musím říci, že WOW! 
Po tomto super zážitku jsme zavítali ještě do MUNI TV, kde to bylo taky parádní, ale už ne tolik. Studenti se nám až tak moc nevěnovali, ale za to jsme si taktéž mohli prohlédnout střižnu a ateliér. V ateliéru jsem si zkusili mluvit do kamery ze čtecího zařízení. Posadili nás před zelené plátno, ve střižně nastavili pozadí a vy se díváte do kamery a čtete. Dokonce mi i slečna pochválila hlas, že je příjemný, že bych mohl číst pohádky pro děti. No, teď si říkám, jestli to mám brát jako kompliment nebo ne.. Nevadí, mně to potěšilo.

Celý den byl naprosto, ale naprosto neskutečný a mám z něj vážně radost. Nabyl mě takovou motivací a dobrou náladou, že jsem rozhodnut udělat maximum, abych se tam dostal.
A že stále nevíte co jsem si k té žurnalistice vybral? 

Dlouho jsem uvažoval o spojení MS a Ž s Dějinami filmu a AV kultury, Bohužel jsou zde povinné oborové testy, na které už je pozdě se naučit. Proto zvolím Genderova studia, Veřejnou politiku a LZ a možná Sociální antropologii. A pak se uvidí, kam mě vezmou :).

Doufám, že koho letos čekají také přijímačky, tak máte vybráno. Koho to teprve čeká za rok, za dva.. Věřte, že se toho spousta změní (viz já, dlouho jsem hledal to pravé).

Příště Vám povím, jak jsem si užil ples:) !

Koho zajímá více o škole či oborech, zde jsou nějaké odkazy:):
http://www.fss.muni.cz/admission
http://www.fss.muni.cz/admission/bachelor_studies/medialni_studia_a_zurnalistika
http://www.radio-r.cz/
http://www.munitv.cz/
http://www.fss.muni.cz/admission/bachelor_studies/genderova_studia

Žádné komentáře:

Okomentovat